Olvasáspedagógiai tanulmányok

gajdo„Jó olvasó holtig olvas…” Írja Hegedűs Géza. De hogyan leszünk, lehetünk jó olvasók? Milyen utakat kell bejárnunk ahhoz, hogy jó olvasók legyünk? G. Gődény Andrea tanulmánykötete erre és sok más, a mai gyermekeket érintő olvasáspedagógiai és olvasásszociológiai kérdésre ad választ. A szerző hét tanulmányban, illetve a hozzájuk kapcsolódó, jó gyakorlatokat felvonultató mellékletben elméleti megalapozás és gyakorlati példák során mutatja be a jó olvasóvá váláshoz szükséges utat. A tanulmányok (élménymegközelítések) a kultúremberré válás alapköveit jelentő (családi és iskolai) olvasás, írás, mese, vers és színház esszenciális fontosságát hangsúlyozzák a gyermekek világában (az infokommunikációs eszközök harsány világának ellenpólusaként). Mindegyik írás meghatározó pedagógiai koncepciója, hogy a kisgyermekek írásra, olvasásra – s egyszersmind kultúrára – nevelése csak az élményközpontúságon keresztül lehet eredményes.

gajdo_tartalom